Längesen

Hej! Ska jag vara ärlig så har jag haft ett jävla bry om att komma in på min blogg. Har ju inte bloggat över flera månader, lite synd faktiskt eftersom känslan av att skriva av sig i ensamheten känns mer eller mindre härligt och tryggt :s ? haha
Just nu sitter jag på jobbet, och eftersom jag bloggar så kan ni nog ana att det ser lungt ut på arbetsfronten. Klockan är 08.20, men det känns som om hon är 4 på morgonen, suck :/

På senaste tiden har de hänt mycket i mitt liv. Jag har tagit studenten. Jag fick ett sommarvikariat på kommunen och igår förmiddag blev jag uppringd av Malmöhögskola och de hälsade mig hjärtlig välkommen. Jag blev oerhört chockad men obeskrivligt glad! Jag sökte till Lärarutbildningen , Svenska i ett månkultureltl samhälle och trodde aldrig att jag skulle komma in. Utbildningen pågår i 5 år, så när jag är 24 år har jag tagit examen! Helt sjukt vad som väntar mig!
Jag har aldrig egentligen "planerat" mitt liv, vad jag ska göra, hur jag ska göra osv, men för en gångskull börjar det se fullpackat i mina kalenderdagar, olika ärenden, och planer för dagen osv. Det känns skönt att veta vad som ska hända. En lättnad att förbereda sig för vad som kommer att hända. Att ha kontroll. Förut har jag alltid sagt att jag får ta det som det kommer, och håller fortfarande fast vid det, men jag måste börjar skaffa mig en mer strukturerad vardag. Det känns skönt.

Detta kanske inte var det roligaste inlägget, men detta behövde jag.

Nu ska jag jobba och om ni har tur slänger jag in ett inlägg senare ;)


PusssHAJJ!

Kommentarer
Postat av: H A N N A | [ e s t h . b l o g g .s e ]

haha ja, hon har ju det. :D

Hoppas du får en bra dag,

puss och kram, http://esth.blogg.se

2009-07-15 @ 10:05:09
URL: http://esth.blogg.se/
Postat av: JOANNA

ja förstår det hihi

2009-07-15 @ 11:34:25
URL: http://byjoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0